dinsdag 13 december 2011

een tip voor een zere keel....

Nu ik al een paar dagen verkouden rondloop, word ik het zo langzamerhand een beetje beu. En dan vooral die pijnlijke keel begint me de keel uit te hangen (hmmmmm...., leuke woordspeling).
Want het stomen met Kamillethee en TeaTree helpt dan goed als je neus verstopt zit, maar het heeft weinig effect op mijn pijnlijke keel.



En dus begon ik wat op het internet te zoeken. Een handig en simpel huis-tuin-en-keuken tip om zo snel mogelijk van die zere keel af te geraken.
Ik kwam een heleboel tips tegen die me enorm tegen staan; een gepelde ui in een sjaal leggen en dit dan om je hals knopen en er mee gaan slapen. Nou amme-nooit-niet dat ik een rauwe ui in mijn bed wil. Ik vrees dat die geur, als die eenmaal in mijn matras of kussen trekt, er nóóit meer uit gaat. En dat is het me echt niet waard.



Gorgelen met zoutwater ken ik. Ik doe het zelf namelijk ook wel eens en ik moet zeggen dat het heus helpt, maar helaas niet voor lang. Wat ik zocht was een middeltje dat EN helpt EN liever voor langere tijd.
Nou dames en heren; ik heb hem gevonden; gorgelen met jenever. Het is ábsoluut goor, ik geef grif toe. En het bijt ook als een tierelier, eveneens waar, maar mijn keelpijn verdween en ik ben zonder keelpijn in slaap gevallen. En dát is wat ik wou.
Geen Strepsils, of Natterman-keelpastilles meer voor Alie, maar gewoon heel ouderwets; gorgelen met jenever. Gorgelen EN uitspugen. Hahahaha.

Ik ben heel benieuwd of anderen hem net zo goed vinden deze tip, ik vind hem waardevol en wou hem toch even met jullie delen. Waar jenever nog goed voor kan zijn zeg......:-)









5 opmerkingen:

  1. Is t ook goed voor je stem dan? ;)
    Jenever helpt wel heel goed tegen blaren weet ik uit ervaring... Keelpijn nooit geprobeerd, strepsils helpen prima daarbij.

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brrrrr..met jenever gorgelen? Nou ja, als het effect heeft!
    Wie weet dat ik je tip ooit toepas.

    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet er maar opkomen! Geweldig dat het voor jou helpt, kan je het ook nog gelijk doorslikken (er zijn liefhebbers)
    Groetjes Claudia D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet of het goed voor m'n stem is Tamara. Ik denk dat het geen kwaad kan, want stem is er nog steeds, hahaha.

    En het is inderdaad erg goor. Ik heb gelukkig altijd een fles in huis staan, want mijn vader drinkt zo nu en dan wel eens een cola met een beetje jenever erdoor. Maar doorslikken Claudia?? Nee, dan moet er eerst een stalen pijp aangelegd worden, anders trekt mijn slokdarm dat niet. (je wilt ook niet weten wat voor geluiden er uit mij komen als ik gegorgeld heb met jenever....hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En wat doe je als er een visgraat in de keel zit

    BeantwoordenVerwijderen