donderdag 7 juni 2012

Welkom Alyssa

Mijn FaceBook en Hyvesvrienden hebben het ongetwijfeld al gelezen; gisteren 6 juni is mijn nichtje Alyssa Sylvie geboren. 
We wisten dat er 'iets' ging gebeuren want mijn schoonzusje moest zich gisterochtend om zeven uur al in het ziekenhuis melden omdat ze ingeleid zou worden. 
Een spannende, zeer spannende dag brak aan. 

Gisteren was bovendien mijn schoonvader jarig. Die vierde zijn 65e verjaardag. 
We hadden besloten zolang er geen nieuws uit het ziekenhuis was gekomen dat de kleine geboren was, we gewoon naar de verjaardag zouden gaan. Mijn broertje wist dat we daar waren en zou ons dus op de mobiel bellen. 
Even na negen uur ging dus de telefoon; de kleine was er. 
Je word dan toch even overspoeld door emoties. Ook al zaten er andere mensen bij. 
Het is zoiets groots, zoiets wonderlijks, zoiets speciaals, daar blijf je gewoon niet droog bij. 

Alie en Alyssa
 
Alyssa Sylvie Sanders

Deze baby is zo enorm gewenst. En ook al is het voor iedereen heel speciaal om een nieuw klein mensje in de familie te mogen verwelkomen, voor mij, voor Albert, voor mijn familie voelt dit extra speciaal. 
Als ik gezond was geweest had ik ook graag kindjes willen krijgen. Een speciaal mensje dat écht van jou is. Die negen maanden in je buik heeft mogen zitten. Die jíj hebt gevoed. Die jij op de wereld hebt mogen zetten. Heel veel mensen nemen dit voor automatisch, vinden het logisch om kinderen te krijgen. Ze vergeten dat dát het écht niet is. 

Nu, 2012, ben ik er niet meer zo mee bezig. 'k Vind het ook helemaal niet erg meer om kinderloos te zijn en te blijven. Ik ben gewoon enorm dankbaar dat ik dit in ieders geval mag meemaken. Dat ik dat kleine hummeltje zien mag, bewonderen mag, koesteren mag. 
Ze is zóóóooooo zacht. En zoóóóooo mooi. Ze is nog mooier dan ik had kunnen bedenken. 
Ze heeft, zoals ik eerder al melde, haar. Een flinke bos donkere haartjes piepen onder het mutsje uit. 
Ze is klein (47 cm) maar fijn. Slanke vingertjes, beweeglijke teentjes. Alles zit erop en eraan. 
Ik kan wel uren naar haar kijken.
Vandaag keek ze terug. Althans, ze had haar oogjes open, of ze me echt zag is een tweede natuurlijk. 
Ze is een dag oud en ik ben nu al helemaal verliefd op haar. Ik noem haar mijn kleinste, nieuwe vriendinnetje. 

Albert met Alyssa


Het was gisteren een drukke hectische dag. Zo druk en hectisch dat ik vanmiddag alles maar heb ingehaald door flink bij te slapen. 
Morgen neem ik een 'vrije' dag. Ik ga helemaal niets doen. Maar zaterdag, ja zaterdag moet ik toch écht even weer de kleine Alyssa bewonderen. 
*zucht* Is het leven niet mooi?????



 
 

12 opmerkingen:

  1. Daar is ze dan! Het speciale meisje dat jou tante heeft gemaakt! Van harte proficiat Alie. Geniet met volle teugen van haar. Elke dag weer. Ze zal voelen dat jij haar super speciale tante bent. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Irène. Ik geniet enorm van haar. Vandaag niet gezien omdat ik een inhaaldagje had, maar morgen gaat deze dame sowieso haar nieuwste vriendinnetje opzoeken....:)

      Verwijderen
    2. Dank je wel Irène. Ik geniet enorm van haar. Vandaag niet gezien, omdat ik een inhaaldagje had, maar morgen gaat deze trotse tante absoluut haar nieuwste vriendinnetje weer bezoeken...:)

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd Alie.
    Geniet van het tante zijn, een super speciale tante zoals Irene al zei.

    Liefs, Riet (van CF-cafe)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Riet. Gaat zeker lukken. Ben zo trots. En zo blij!!

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd Alie,
    Geniet ervan. Het klinkt cliche, maar het gaat zo snel.
    Alyssa mag blij zijn met jullie familie.
    Groetjes,

    Karlijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Karlijn, ik weet dat het cliché klinkt, maar 'k weet ook dat het absoluut waar is. Het gaat echt snel. Ik geniet dubbel en dwars van elke minuut.

      Verwijderen
  4. Ha Alie....

    Tante zijn is zoooo bijzonder"mijn"kleintje is gisteren weer al 12 geworden....
    geniet er van!
    grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Jootje. Tjee het gaat dan ineens heel snel hè? 12 is alweer een puber feitelijk. Gefeliciteerd met jou nichtje. Elke leeftijd is mooi en bijzonder als je het mee mag maken. Niet waar??

      Verwijderen
  5. Bijzonder,
    een wonder,
    zo mooi
    en jou naam erin!
    SPECIAAL!
    Geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel anoniem. Ik heb het al verscheidene keren gehoord dat mijn naam erin zit.
      Maar dat is geheel een toevalstreffer hoor. Papa en mama vonden Alyssa een heel mooie naam, en zoals ik begrepen heb is dit een naam die ook al hééééeeel lang bij mijn schoonzusje op nummer 1 stond in haar lijstje.
      Maar genieten doe ik. Héél erg:-)

      Verwijderen
  6. Renate de Jonge9 juni 2012 om 11:59

    Gefeliciteerd met dit wondertje!
    Geniet ervan! ´T is een mooi poppetje!
    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen