vrijdag 30 november 2012

Het gaat lekker, het is bijna december en ik heb er zin in

Hiep hiep hoera, de december-feest-maand staat voor de deur. Te beginnen met mijn moeder haar verjaardag op 1 december. Altijd een leuke en goede start voor de gezelligste maand van het jaar.
Sinds maandagavond ben ik weer verlost van het infuus en dus heerlijk wifi. Een beter begin van de decembermaand kan ik me niet voorstellen.

Morgen dus naar Tweede Exloërmond voor de verjaardag, waar mijn broertje, schoonzusje en kleine Alyssa ook zullen zijn. We blijven daar eten (doen we altijd met een verjaardag) en gaan daarna weer richting huis.
Dan kunnen we ons alweer opmaken voor 5 december. We gaan dit jaar de zaterdag ná het heerlijke avondje naar mijn ouders om daar dan pakjesmiddag te vieren. Dit natuurlijk omdat we dit jaar al met een kleine in de familie zitten. Dat willen we dan niet zomaar voorbij laten gaan en omdat Luuk met z'n gezinnetje 5 december bij zijn schoonouders viert, doen wij het een paar dagen later dunnetjes over.
Omdat ik 5 december niet zomaar voorbij wil laten gaan, gaan we bouillonfonduen met mijn ouders, tante en mijn nicht. Geen cadeautjes, geen gedoe ofzo. Gewoon een gezellige avond met z'n zessen. 'k Heb er nu al zin in.

Het mooiste aan de decembermaand vind ik toch wel de sfeer die dan in de lucht hangt. Mensen zijn vrolijk, het is overal gezellig. Kaarsjes die branden, overal lichtjes die fonkelen. De geur van dennengroen en mos. Winkels die gezellig zijn ingericht en aangekleed.
onze schouw tijdens kerst
In de tweede helft van december dompelen wij ons huisje ook in kerstsferen. Een guirlande met lichtjes wordt op de schouw gelegd, met daaraan zilveren, witte en rode kerstballetjes.
Mijn speciale kaartenhouder word weer opgehangen aan de keukendeur. Een projectje van mij waar ik best trots op ben; twee (of drie) jaar geleden heb ik op hardboard een afbeelding getekend van een sneeuwpop met een kerstman. Ik heb hulp van Albert gehad, want die is vele malen beter in tekenen dan ondergetekende, dat dan wel weer.... Het hele zaakje ingekleurd met verf, wat nog best wat tijd koste, want natuurlijk dekte het niet in één keer.
ik en mijn projectje
 Albert heeft er daarna haakjes onderaan vast gemaakt en daar hangen wij dan, aan linten, onze kerstkaarten aan op. Het is een heel fleurig geheel en zoals ik al zei; ik ben best trots op mijn projectje.

Eigenlijk heb ik tot nu toe weinig te melden; het gaat lekker, het is bijna december en ik heb er zin in. Dat is denk ik een goeie omschrijving van hoe het nu gaat en ik me nu voel. Vandaar ook deze zeer korte blog. 



Graag wil ik jullie een strip laten zien; bedacht, gecreëerd en getekend door CF-collega Tobias Bakker; Muco & Friends.
Ik heb nu een paar van zijn strips gezien (let op de oranje C en F in Muco & Friends) en vind het zo leuk getekend dat ik Tobias gevraagd heb of ik voor deze ene speciale keer de strip Merry Christmas onderaan mijn blog mocht plaatsen. Dat mocht; dank je wel Tobias.
 Ik hoop dat jullie Muco & Friends net zo leuk vinden als ik.

muco&friends, door Tobias ontworpen, wenst je al een fijne kerst

Muco & Friends kunnen jullie volgen op Tobias zijn twitter @Tobbeltje en ik zou zeggen; blijf hem volgen want ik weet zeker dat Muco & Friends een succes gaat worden.

Tot gauw.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten