zondag 28 april 2013

Huwelijk

Afgelopen week was ik met mijn broertje Luuk aan het 'Appen' toen hij me vroeg of het goed uitkwam om vrijdag een kop thee te komen drinken. Maar natuurlijk; altijd toch.
Ik vroeg of ze zin hadden om dan gelijk te blijven eten. 'We eten dan pasta pesto,' zei ik, in de wetenschap dat hij daar vast geen nee tegen zou zeggen. Maar tot mijn teleurstelling hadden ze al een eet-afspraak met de ouders van Myrte. 'Nou ja, geeft niks. Een andere keer dan maar,' zei ik.
's Avonds belde ik met mijn moeder en plots kwam het gesprek op vrijdag, waarop ze zei; 'Oh, dan gaan wij naar Luuk en Myrte te eten.'
'Wat gezellig,' was mijn reactie. 'Samen met H en M (de ouders van Myrte)??' Dit kwam mijn moeder echter niet bekend voor. 'Is dat zo?' vroeg ze. Daarop begon ik te twijfelen. Misschien dat Luuk zich vergiste en dat hij tegen mij zei dat háár ouders zouden komen, terwijl ze iets afgesproken hadden met míjn ouders.

Maar toen we 's avonds in bed lagen zei Albert; 'Is Myrte dan ook vrij van de kapsalon?' Eh ja, dat denk ik wel want volgens mij zouden ze met hun drietjes komen vrijdag; Luuk, Myrte en kleine Alyssa.
Dan hebben ze vast iets te vertellen, fantaseerde Albert. 'Ze gaan vast trouwen.'
Meteen was ik alert. Zou het??
Er over nadenkend zou het wel kloppen natuurlijk; eerst 's middags bij ons, 's avonds beide ouders en dan dat Myrte vrij was.....

's Middags kwamen ze met z'n drietjes binnen en toen mijn broertje eenmaal zat kon ik niet meer wachten; 'Zo, vertel nu maar eens wat jullie te melden hebben.....'
Kleine Alyssa had een t-shirt aan met daarop de tekst  PAPA EN MAMA GAAN TROUWEN.

Alyssa met groot nieuws op haar shirtje
 Albert had dus gelijk. Mijn broertje en schoonzusje gáán trouwen. En wel op 20 september dit jaar.
Ik word op slag emotioneel. Tja, hoewel hij 28 is blijft hij gewoon mijn kleine broertje. Ik ben helemaal enthousiast en heb er nu al reuze veel zin in.
Maar het werd nog mooier; 'Zou je mijn getuige willen zijn?' WAUW; TUURLIJK!!!!!
Samen met mijn moeder ben ik dus de getuige van Luuk. Myrte heeft haar broertje en zusje gevraagd.
En klaarblijkelijk zijn ze die vrijdagochtend gelijk naar het gemeentehuis gegaan om in ondertrouw te gaan.
Veel meer dan dit weet ik ook niet, behalve, en dat hoorde ik van mijn moeder vandaag, dat het huwelijk om twee uur 's middags gesloten zal worden.

Ik vind het fantastisch nieuws. Het is iets om naar uit te kijken. Een leuke dag, een leuk feestje in het vooruitzicht.
Voor het kersverse verloofde stel komen nu drukke maanden want alles moet nog geregeld worden. Want laten we wel zijn; voor je het weet is het 20 september.
En zoals zij zich de komende tijd bezig gaan houden met de voorbereidingen, zo ga ik vooral door met genieten van dit heerlijke bericht en vooruitzicht.


6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk nieuws! Lekker meegenieten. En super om getuige te mogen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx. Ja ik ben nu al aan het voorgenieten Mara, hihi.

      Verwijderen
  2. Woehoe wat een leuk nieuws! En dan mag je ook nog getuige zijn wat een eer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elise, ik voel me inderdaad enorm vereerd. En heb er ongelooflijk veel zin in.

      Verwijderen