maandag 1 april 2013

Pasen

....En dan is het zomaar april. Wel een heel koude april trouwens, maar toch. Het is april en dat betekent dat we alweer in de vierde maand van dit jaar zitten. Vinden jullie ook niet dat de tijd voorbij vliegt??
Vandaag en gisteren was het Pasen en ik geloof dat het de koudste Pasen was die ik me kan herinneren. 
We hebben niets bijzonders gedaan, maar dat had alles te maken met mijn gezondheid en niet zozeer omdat er niets op het program stond.
We zouden eerste Paasdag naar mijn ouders. Tenminste; dát lag in de bedoeling.
Maar Albert vierde zaterdag zijn éénenveertigste verjaardag (die we om logische redenen al een dag naar voren hadden geschoven) en gezien het feit dat ik niet zo heel lekker in m'n vel zit én ook nog eens met de kuur bezig ben, die me compleet afmat, moest ik het gezellige samenzijn bij mijn ouders aan me voorbij laten gaan.

Vandaag stond er een ander leuk uitje op het program. Een Paasbrunch met de gezelligste straat van Valthermond. Ónze straat dus.
Net als vorig jaar zouden we samen komen en gezellig samen brunchen. Voor de kindjes werden er eitjes verstopt en zodra het eten achter de rug was, zouden zij de eitjes gaan zoeken.
Maar ook dit heb ik af moeten zeggen. Eigenlijk met twee redenen; er heerste in allerlei huishoudens nog een griepvirus rond en mijn laatste ontmoeting met de griep verliep niet geheel zonder problemen....;-)
Ik ben dus extra, extra voorzichtig geworden na dit griep-avontuur, dus heb me wel twee keer achter m'n oren gekrabt of het wel verstandig was om te gaan.
Maar lang hoefde ik daar niet over na te denken; mijn lijf zei uit zichzelf al nee en dus was het ook vandaag wederom een dag van lekker bankhangen en niets doen.

Voorgaande jaren gingen we nog wel eens met de auto toeren, want met Pasen worden er altijd her en der in de omgeving Paasvuren in de hens gezet.
Dit jaar zijn we gewoon thuis gebleven. Het gaat er ook wel goed om. En ach, zo heel bijzonder is het nu ook weer niet als je bijna veertig en éénenveertig bent....hahaha. Het is leuk en bijzonder als je nog kind bent. Maar dat zijn we allang niet meer en we hebben ook geen kinderen dus hebben wij eigenlijk niks te zoeken bij een Paasvuur.
We hebben daarentegen gisteravond een mooie film gezien en dat was wel net zo leuk.

Jammer vind ik het daarentegen wel dat wij de Paasbrunch bij mijn ouders gisteren hebben moeten missen en de buurtbrunch vandaag. Laten we maar zeggen dat er hopelijk nog andere kansen zullen komen.




2 opmerkingen:

  1. hoi alie,
    hoop dat je snel wat beter voelt
    en weer wat dingen kunt ondernemen.

    groetjes anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Alie,
    Bwaah balen hoor dat je net niet overal bij kunt zijn maar ook heel verstandig!!
    Ik haat t wel hoor dat altijd de verstandigste keuzes maken...jij vast ook?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen