maandag 13 mei 2013

Ditjes en datjes.....

Het wordt een week van ditjes en datjes. Maar vooral de week waarop ik weer met een kuurtje begin. 
Na vier weken Cayston kan ik niet zeggen dat het me veel heeft geholpen, dat lazen jullie in mijn vorige blog al. Maar na een aantal reacties te hebben gelezen blijkt dat een heleboel CF'rs  na een poosje de Cayston te hebben geïnhaleerd, pas vooruitgang boekten. Dus ga ik met dit verhaal mijn longarts nog even aan z'n jasje trekken. 

Vandaag is er dus een kuurtje los gepeuterd. Ik merk nu ook per dag dat ik me zieker ga voelen. Dus ik begin weer precies op tijd. 
Het zal wel even weer flink afzien worden; aangezien de longarts ook weer met Tazocin wil starten. Een middel waar ik me over het algemeen behoorlijk ellendig door voel. Maar goed, wat moet, dat moet.....!
Voordat ik woensdagavond aangesloten word komt de kapper nog even langs om mij van een kort koppie te voorzien. Mijn haar is lang, te lang. Ik erger me er gruwelijk aan. Het hangt voor mijn ogen, het wil niet zitten, kortom; de schaar moet er in. En rigoureus ook. 
Ik heb al een modelletje gezien en volgens mijn kapper moet dit het dan ook maar worden....., hahahaha. 
het model dat ik uitgekozen heb; kort, maar stijlvol


 
Doorgaans vind ik het afschuwelijk om geknipt te worden (ik denk dat ik één van de weinige vrouwen ben, die gefrutsel aan het haar niet als fijn ervaart) en stel ik het ook altijd zo lang mogelijk uit. Met alle gevolgen van dien; lang, onhandelbaar haar. 
Dus diep in mijn hart ben ik deze keer wél heel blij dat de kapper komt. Ik ben heel benieuwd. 

Nadat ik ruim een half jaar papieren boeken heb gelezen, heb ik laatst mij e-reader maar weer eens voor de dag gehaald. En hiep, hiep, hoera...., hij deed het nog. Wel was ie wat trager, maar na een oplaadbeurt was dat probleem ook snel verholpen. 
Ik heb het boek "Nieuwe Buren" van Saskia Noort gelezen en vond het een dikke tegenvaller. Het is lang geleden dat ik een boek heb gelezen dat ik zo slecht vond. Ik heb me echt naar het einde moeten wurmen en was blij dat ik het boek eindelijk uit had. 

Daarna stond er een stapel papieren boeken op het program die ik mocht lenen van onze buren Rolf en Monique. Het is een reeks boeken die bij elkaar horen, maar wel van verschillende auteurs zijn. 
Maar ook dit is tot op dit moment nog niet echt een succes te noemen. Ik kom er gewoon niet door. 
En daarom heb ik het boek; Adembenemend van CF'collega Samantha Eising besteld. 

Het boek ligt vanaf vandaag in de boekwinkel en met het kopen van dit boek steun je de Belgische CF'stichting (Belgische Vereniging voor strijd tegen Mucoviscidose). En dat is altijd een goed iets natuurlijk.
Ik verwacht het boek morgen of overmorgen binnen te krijgen. Dus jullie horen ongetwijfeld over een poosje wat ik ervan vind. 

Laterssssss  
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten