zaterdag 10 augustus 2013

Niets bijzonders

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel te melden.
We hebben de hittegolf gehad en godzijdank is het weer stukken koeler, al is het nog steeds heel aangenaam buiten. Met zo nu en dan een verfrissend buitje maakt onze grasmat ook een redelijke kans deze zomer te overleven.

Voor ons, of liever gezegd; voor Albert, zit de vakantie er al weer een week op. In de vakantie had hij alle tijd om z'n nieuwe cameralens uit te proberen en dat heeft hij dan ook veelvuldig gedaan.

Zo is hij naar het Sivo-festival in Odoorn geweest. Een jaarlijks terugkerend evenement (je moet er wel van houden......) met internationale dansgroepen die hun kunnen en kunsten aan de liefhebber tonen. Albert is niet echt geïnteresseerd in de dansen die de groepen opvoeren, maar meer om hun kleurrijke kleding en de prachtige versierselen die de mensen op en aan hebben. Daar kun je namelijk hele mooie foto's van maken.
Hij vroeg of ik mee ging, maar het was de dag na de warmste dag van het jaar en Alie lag uitgeteld op bed. Nee dus.
dansers uit Taiwan en rechtsboven uit Brazilië


Op de warmste dag van het jaar kreeg hij het in z'n hoofd om naar de dierentuin te gaan. Die lens moest immers wel geprobeerd worden. Ook hier sloeg ik het aanbod om mee te gaan af. Alsjeblieft zeg; ik kan me wel iets leukers voorstellen dan in de hitte naar de dierentuin te gaan.
De dierentuin in Emmen is dit jaar verrast met de komst van een viertal jonge leeuwenwelpjes, en aangezien ik een groot, heel groot liefhebber van de katachtigen ben, kreeg Albert het uitdrukkelijke verzoek mee om de leeuwen én hun welpjes op de gevoelige plaat vast te leggen.
Dat verzoek gold ook voor de tijgers, maar die hadden het blijkbaar ook te warm, want die lieten zich niet echt zien.


Verder heeft hij nog een shoot gedaan met onze Miss Borger-Odoorn en haar zusje. Die allebei een groot liefhebber zijn van de paardensport. Albert wilde de meiden vastleggen gezeten op hun paard, langs de waterkant.
Janine op haar pony en regendruppels op een plant in onze tuin.
Carmen en Janine in Exloo

Carmen op haar paard
Dat bleek nog niet zo eenvoudig te zijn, maar uiteindelijk heeft hij toch een paar hele mooie plaatjes weten te schieten, waaronder de foto's hierboven.



6 opmerkingen:

  1. Prachtige fotoos! Het is te ver anders mocht hij hier wel een keer komen fotograveren haha.
    Enne las op fb richting kuur afstiefelen, euh hier ook vet naweeen van het warme weer,maar ik hoop er nog spontaan door te rollen en anders ook maar weer eens een c.iprootje starten.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik zal aan Albert doorgeven dat je de foto's mooi vind.
      Ja, ik begin me weer iets minder fit te voelen. Meer hoesten, meer sputum en ik leef ook alweer bijna een week op de ibuprofen. Dus tja.....dan weet je het wel.
      Hoop dat jij het ook nog ff zonder c.iprootjes kunt doen. X

      Verwijderen
  2. Geen bericht, goed bericht toch? Fijn dat jullie zo samen de dagen hebben verdeeld en doorgebracht. Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we doen ons best om onszelf te plezieren Mara ;-) Hihihihi. Dikke kus terug.

      Verwijderen